Fig. 1 - Cartaz da conferência: "Natural Disasters: Understanding the Science and the Riscks", na FCUL.
A geóloga de origem portuguesa Isabel Sacramento Grilo, da San Diego State University, da Califórnia, aceitou fazer uma conferência na FCUL, no próximo dia 12 de Junho, quarta-feira, às 15 horas no Anfiteatro 6.2.53, sobre um tema que lhe é caro na sua actividade recente nos Estados Unidos da América, os desastres naturais como polarizadores do interesse de não cientistas por Ciência:
"Natural Disasters: Understanding the Science and the Risks:
A show case of one of the most popular courses at San Diego State University in California – Natural Disasters. This talk will examine how natural processes and their energy release, involving land, water, sky and space, impact humans, often with tremendous deaths tolls. Who gets affected? Why? Where... Students learn to appreciate Earth’s processes and how we are powerless in the face of this energy release.
This talk provides an overview of how using natural disasters works really well in teaching earth science at the undergraduate level."
A conferencista dedica-se à leccionação de cursos gerais de geologia a estudantes de outras áreas científicas e acompanha a formação de professores de Ciências na Califórnia:
“(…) Isabel is a geologistin the Department of Geological Sciences at San Diego State University, in California, where she teaches lower and upper division courses for majors and non-majors, with a focus and expertise in Geosciences Education for science teachers.
A celebrated educator who brings modern instructional technology to the classroom, she teaches classes like Earth Science, Natural Disasters, and Oceanography. She’s also part of an on-going project aimed at fostering excellence in the preparation of elementary teachers in science with the New Generation Science Standards, to enhance their knowledge, confidence, and excitement about the teaching of science.”
A conferência está orientada para a apresentação dos processos da dinâmica da Terra como uma via para estimular a curiosidade e o interesse em aprender Ciência, um interesse partilhado por todos os professores que ensinam ciências nas escolas, a públicos jovens. A discussão que se pode gerar após, podendo ser conduzida em português, porque a conferencista domina bem a língua portuguesa, é uma oportunidade de partilha de experiências que não deve ser desperdiçada. Compareçam!
Sem comentários:
Enviar um comentário